søndag den 14. oktober 2012

Sypiger i Kridthuset

Første tirsdag hver måned syr jeg sammen med de her piger i Kridthuset, det er rigtig hyggeligt, jeg er med for andet år nu, og det er så dejligt at man lige har nogen at vende tingene med når det ikke lige vil som man havde bestemt sig for!


Mange af pigerne har syet i rigtig mange år, så der er altid en som ved noget, og man kan få lidt hjælp, jeg har jo ikke rigtig lært det, andet end det som Dorthe har fortalt og hvad jeg har kunnet læse mig til, men jeg har altid syet, så som regel prøver jeg mig bare lidt frem

 Der arbejdes altid på alt muligt syet i hånden eller på maskine, og hvis der ikke er noget at sy, har man bare et strikketøj med.



Og så er der kage, vigtigt punkt på dagsordene, sidst havde Dorthe bagt pæretærter, og nøj nogen lækre pærer hun havde fået fingrene i



Næste gang har Conny (midten) lovet at vise mig/alle hvordan hun syer en toiletpung sammen, for jeg skulle prøve sidst at sætte en skjuler over lynlåsen, men så kan jeg altså ikke lige hitte ud af hvordan den sys sammen, så det glæder jeg mig til at få et lille kursus i!


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tak fordi du kiggede forbi!
Læg gerne en kommentar, det er altid hyggeligt!

Hilsen
Fru Larsen

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.