søndag den 24. februar 2013

Lifebook 2013 - Celebration and Courage (week 6)

 Endnu et projekt er færdigt, jeg opdagede faktisk lige at jeg har glemt at sætte det forrige på bloggen, men det må så lige vente lidt, for nu blev jeg færdig med uge 6, og det har været længe undervejs vil jeg sige, jeg har virkelig tænkt og tænkt for denne gang at lave det så det passer med den mere overordnede del af opgaven, og så måske lidt mindre med teknikken!

Opgaven lød find en situation i dit liv hvor du skulle udvise mod og lav et projekt som fejrer dig og dit mod, teknikken var at man skulle symbolisere modet med et dyr, så man tegnede en full-body person og maskede af og bagved skulle man så kunne se dyret.


 Jeg kunne ikke rigtig få et dyr til at passe ind, men den ting som jeg blev ved med at komme tilbage til, var da jeg fik Matilde, og så tænkte jeg at det her symboliserede det meget godt - skabelonen er lavet i fri hånd og ud fra hukommelse, men jeg har en jordmors ord for at det ikke er helt galt!



Tegningen er mit første forsøg på at lave en fuld person, og jeg er faktisk rigtig godt tilfreds, jeg havde ikke ventet at jeg kunne få proportionerne til at passe, men jeg syntes det ser ok ud!
Jeg har tegnet med blyant og tegnet op med tynd sort marker, det fortrød jeg dog lidt, da den var finere med blyant, men den smudsede da jeg farvelagde med copics
Derudover kan jeg se at papiret jeg tegnede på er for tyndt, for jeg kan se underlaget igennem i virkeligheden, men det ses vist ikke så meget her!
For god ordens skyld skal jeg lige sige at jeg er ikke så tynd - desværre : D
Og så bruger jeg briller, men hårfarven er til gengæld i orden, da jeg blev gravid (39 år gammel) holdt jeg op med at farve hår, for ikke at skade bebsen, og jeg er faktisk rigtig glad for det, for jeg har den lækreste grå farve istedet for min naturlige leverpostej som jeg havde da jeg var yngre. 
Faktisk bliver jeg tit spurgt hvor jeg får farvet mit hår - lidt sjovt faktisk!

Og her er så "mit projekt" Matilde snart 6 år - skal starte i børnehave 1. maj, kan stort set alle bogstaverne, kan regne med de små tal, elsker at skrive og fik alle 6-årstænderne for et år siden.
Fortsætter hun sådan - går hun nok direkte fra 2 klasse og til gymnasiet : )

Prøv at kigge her på Flickr - der er andres færdige projekter - og der er rigtig mange løsninger

1 kommentar:

Tak fordi du kiggede forbi!
Læg gerne en kommentar, det er altid hyggeligt!

Hilsen
Fru Larsen

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.