mandag den 21. maj 2012

Patchwork - foldeteknik

Unskyld på forhånd for billedspam, men rul hurtigt igennem, så i ikke får ondt i øjnene.

Nej - endelig er jeg blevet færdig med den "ting" som jeg startede på, for at lære Japansk Foldeteknik, uha det holdt hårdt... men nu skulle det altså være slut, for den lå og irriterede allerøverst i min sytaske!

Da jeg startede valgte jeg farverne ud fra at jeg skulle brug to ensfarvede, og jeg vidste min mormor er rigtig glad for grøn, men den eneste ensfarvede jeg havde som også kunne gå til nogen af de mønstrede jeg havde, var altså gul, og det er ikke lige min farve, men det ser da forårsagtigt ud



 Jeg opdagede hurtigt at bagsiden blev mere grøn/lime end forsiden -
 derfor lavede jeg lidt om på nogen af de miderste firkanter - så de blev mere limefarvede
 på billederne fra skyggen kan man bedre fornemme de ensfarvede
 de mønstrede stoffer er fra Amy Butler
 ok - jeg syntes den er meget sød, men lidt lille ca.(næsten) 40 x 40
 men da jeg talte op hvor mange flere der skulle laves for at få en omgang mere, så tænkte jeg at det måtte være en rigtig god størrelse :D
 jeg kunne ikke få limefarvet sytråd, så det er syet sammen med broderitråd, totalt uprofessionelt :(
 og pga af uopmærksom hed undervejs kom alle turkise storts set på række
 men jeg håber min mormor kan finde på noget at bruge den til - hun fyldte 89 kristi himmelfartsdag
og vi var til en rigtig hyggelig fødselsdag, som hun holdt i nogen lokaler, hvor vi snart har været en del gange, i år fik vi kyllingesalat, flæskesteg m. sprød svær og islagkage, og vi havde en rigtig hyggelig dag

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tak fordi du kiggede forbi!
Læg gerne en kommentar, det er altid hyggeligt!

Hilsen
Fru Larsen

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.